tisdag 4 november 2008

Kavalkad

Jag har just varit på besök hos mor och far. Det bjuds ofta på ett och annat då vill jag lova. Både ljuvt och bitterljuvt. Jag tror jag får förklara det hela med en bildkavalkad.

Först och främst är jag ju inte den som inte kan uppskatta en bit vällagad tonfisksfilé, alla helst om den är limemarinerad och serveras med senapssås. Den gör sig väl kanske inte riktigt i en lunchlåda men ni skulle bara veta.









Sedan hade far impulsköpt ett regnställ till mig från den här affären.









Mycket trevligt. Dock upphör min far aldrig att lysa med sin verklighetsfrånvaro. Jag menar, passar den här storleken till en vars revben ändå syns ganska tydligt.









Han hade i alla fall kvitto. Sedan hade mor mycket vältimat kokat en ny sats lingonsylt att ha på gröten.












Sist men inte minst så hittade jag eventuellt mina nästa glasögonbågar då jag rotade igenom gamla lador. Eller vad sägs?












Känner mig nästa lite väl bortskämd efter alla dessa trevliga överraskningar. Nåja, jag är i alla fall sjuk så lite synd kan jag i alla fall tycka om mig själv.

Velolle

1 kommentar:

Unknown sa...

faen va gött med presenter från hasse och goda middagen!! och att du har börjat blogga igen!! om du vill komma hit nån gång har jag både eurosport 1 & 2 i min nya digitalbox.