måndag 3 november 2008

Tvi vale

Det var väl ett år sedan nu ungefär. Som vanligt så mattas känslorna av med tiden. Den första tiden dominerades hela min tillvaro av avsky. Till slut orkar man inte längre och förtränger känslorna så gott det går. Men så en dag är det något som väcker den tumör som sover.

Jag syftar givetvis på TV4-sport.

De ersatte underbara Eurosports godsaker snooker, cykling samt vattenrugby och andra obskyra sporter med K1, Ultimate fighting, amerikanske high-school såpor och annan ren och skär skit. Deras våltäckt av kvalitets-tv har varit oöverträffad. Så är dock inte längre fallet. De har lyckats att, med råge, överträffa sina egna insatster för degenereringen av oss tv-tittare. Nu sänder de, med kommentatorer och allt, Tv-spels-fotboll. Det är alltså två, förhoppningsvis självmordsbenägna, sportjournalister som kommentarer en match som två finniga, Axe-Africa stinkande vanarter spelar på ett jävla X-Box. Vem fan vill se detta?

Samtidigt som jag känner mitt hat mot kanalen komma tillbaka så märker jag också att jag på något vis har givit upp hoppet. Tjänar det något till att vara arg frågar jag mig, är det inte redan för sent?

Visst fan är det för sent.

/Pilsner

Inga kommentarer: